Hvilke virksomheder kan have gavn af at købe busreklamer

Hvilke virksomheder kan have gavn af at købe busreklamer?

Denne artikel er sponsoreret.

Det korte og meget ukonkrete svar vil være; alle.

I princippet vil alle virksomheder kunne få noget ud af at reklamere på og i busserne, men der er selvfølgelig nogle virksomheder, der vil kunne drage større nytte af annonceringen end andre. Inden du får designet og trykt en busreklame, der skal pynte på en eller flere busser, bør du derfor overveje, om det er det rette marketingtiltag for din virksomhed.

Nedenfor vil vi fremhæve tre grupper af virksomheder, der med særlig stor fordel kan overveje at købe busreklamer.

Relateret: Sådan skaber du den rette webshop til din målgruppe

#1 Virksomheder, der ønsker at blive eksponeret bredt og evt. landsdækkende

I Danmark er der rigtig mange mennesker, der tager bussen på enten daglig eller ugentlig basis. Du kan række ud til en stor del af disse mennesker med dine budskaber, hvis du reklamerer på eller inde i busserne.

Busreklamer er en effektiv måde at komme bredt ud på. Der er selvfølgelig mulighed for at annoncere lokalt eller regionalt ved kun at købe reklamer på busser i udvalgte byer eller regioner, men du kan også annoncere nationalt, hvis dine potentielle kunder kan være fra alle steder i landet. Driver du f.eks. en webshop, der sælger hudplejeprodukter til hele landet, kan det give god mening at satse på en mere landsdækkende annoncering.

Ønsker du at markedsføre din virksomhed bredt, kan du booke en busreklame her. Out of Home Media kan hjælpe dig med både grafisk opsætning af din annonce, geografisk segmentering og meget mere.

#2 Virksomheder, der ønsker at øge deres brand awareness

Alle kender til virksomheder som Apple, Facebook, Pepsi og Tommy Hilfiger. Det skyldes, at disse virksomheder har brugt rigtig mange ressourcer på markedsførings- og brandingkampagner. Forbrugerne er mere tilbøjelige til at købe produkter fra brands som disse, idet de er genkendelige og tillidsvækkende.

Ønsker du også at skabe et stort brand, som folk husker og får positive associationer til, kan busreklamer være et godt sted at starte. Du har nemlig rig mulighed for at skabe opmærksomhed omkring dit logo og virksomhedsnavn – og den vej igennem skabe brand awareness.

Læs også: Verdens mest beundrede virksomheder i 2024

#3 Virksomheder, hvis målgruppe benytter offentlig transport

Det siger næsten sig selv, at det giver god mening at reklamere de steder, hvor man ved, at ens målgruppe er til stede, men vi vil alligevel gerne fremhæve dette punkt.

Hvis du ved, at mange af dine potentielle kunder bruger bustransport, skal du selvfølgelig være synlig i busserne. Det kan f.eks. være, at din primære målgruppe er unge mennesker i aldersgruppen 18-25 år. I denne målgruppe befinder der sig mange studerende, der tager bussen hver dag eller flere gange om ugen.

Læs også: Få hjælp til online markedsføring med det rigtige bureau

Flere artikler

Startup Magazine

NYHEDSBREV

STARTUP MAGAZINE new logo white

TILMELD DIG VORES NYHEDSBREV OG MODTAG
NYT OM NYE ARTIKLER OG PRODUKTER