Iværksætternes online magasin og blog
unødvendige_produkter
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email
Share on print

7 succesfulde men unødvendige produkter

Der findes masser af nødvendige og succesfulde produkter. Der findes også nødvendige produkter, der ikke blev succeser. 

Men der findes også i den grad unødvendige produkter, der blev succeser i mere eller mindre grad. Nogle i hvert fald mere end nogen nogensinde havde forudset.

Her får du 7 succesfulde, men unødvendige produkter.

Har du selv dine egne forslag? Del dem med os neders på siden.

(Læs også: 15 meget underlige produkter du kan købe på Amazon)

1. Shake Weight

Shake Weight var modificerede håndvægte, der havde kvinder som målgruppe. En af idéerne med det var, at kvinder kunne komme af med flappende triceps.

Men nok en af de største grunde til dens succes var nok, at folk tog det som en joke. En stor practical joke med frække bagtanker.

Men det måtte opfinderen være fuldstændig ligeglad med.

Salg: Mindst $40 mio.

2. Magic 8 Ball

Magic 8 Ball er en historie om et fuldstændigt unødvendigt produkt markedsført effektivt. Den gør faktisk ikke rigtig noget, udover at komme med tilfældige svar. Alligevel har vi set kuglen i mange film og serier (nok også en af grunden til at det blev så succesfuldt).

Den har eksisteret siden 1946 og virksomheden sælger angiveligt omkring 1 mio. eksemplarer hvert år.

Salg: Mange 100 millioner amerikanske dollars.

3. Fidget spinners

I en meget nær fortid dukkede disse dimser lige pludselig op. Og man kunne købe dem alle steder. De var her, der og alle vegne. Man kunne simpelthen ikke undgå dem.

Fidget spinnere blev markedsført som stressreducerende gadgets, selvom det aldrig er blevet bevist. Men det var lige meget, for de blev kæmpestore, men midlertidige, succeser. Folk købte det som meningsløst legetøj, og nok mest bare fordi alle andre havde dem.

Bare i første halvdel af 2017, hvor de dukkede op og blev populære, blev der solgt næsten 19 mio. stk.

Salg: Flere $100 mio.

Head On er et middel, der smøres på panden og skulle mildne hovedpiner. Det er bevist, at den har ingen effekt.

Men folk købte det alligevel i håb om at det ville virke.

Salg: $6,5 mio. alene i 2006

Der var engang en mand, der fik den supergode idé at have kæledyr, der ikke behøvede mad eller noget som helst andet. Og den idé var kælesten!

Jeg har ingen idé om, hvorfor, men manden bag, solgte mere end 1,5 mio. kælesten.

Salg: $6 mio.

Flaskevand er faktisk en af de mest unødvendige luksusvarer, især i vestlige lande som Danmark. Vi har jo alle rindende vand derhjemme, på arbejdet og de fleste bygninger.

Alligevel køber vi dem og betaler gerne til samme pris som de dyre sodavandsmærker.

Salg: $64 mia. om året

En af 90’ernes store legetøjshits. Disse virtuelle kæledyr, der ikke kan særlig meget og lever kun tre dage, blev solgt i millionvis.

Ingen er stadig sikre på, hvorfor de blev så succesfulde.

Salg: $900 mio.

Del dine bud på unødvendige produkter, der blev succesfulde, nedenunder i kommentarerne.

Facebook kommentarer

Flere artikler

Startup Magazine