Hvad er SEO

Hvad er SEO?

Dette indhold er sponsoreret.

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, og det dækker over de tiltag man kan gøre på sin hjemmeside for at sikre sig bedre placeringer i søgemaskinerne. Dette kan enten være med henblik på at få flere besøgende (trafik) eller for at få bedre konverteringer (salg/leads).

Relateret: Sådan optimerer du din virksomhed på nettet

Bliv klogere på SEO med en guide

For at komme godt i gang med SEO, er det vigtigt at finde den rette hjælp. Vil du selv kaste dig ud i at udbygge din virksomheds søgemaskineoptimering, kan en guide være det helt perfekte redskab. 

En god guide kan besvare alle dine spørgsmål. Hvorfor er SEO relevant for din virksomhed? Hvordan kan du anvende linkbuilding? Og hvad er SEO? Bliv klogere i denne guide. I guiden kan du læse om de vigtigste elementer inden for Search Engine Optimization, ligesom du får de rette værktøjer til at komme i gang med at optimere din egen virksomheds placering i søgemaskinerne, så kunder eller klienter bedre kan finde netop din virksomhed. Det handler om at skille sig ud fra mængden og være let tilgængelig, så kunderne vælger din virksomhed frem for andre virksomheder.

Hvorfor er SEO vigtigt?

SEO er vigtigt fordi det er med til at sikre, at ens hjemmeside kan findes på nettet. Dette er især vigtigt, hvis man har en virksomhed, da man på den måde kan få flere kunder. Derudover er det også vigtigt, fordi det giver brugerne en bedre oplevelse, når de besøger ens hjemmeside. De fleste virksomheder eller bloggere vil gerne bestræbe sig mod at være placeret på side 1 på søgemaskinerne, og det er her en god søgemaskineoptimering er vigtig.

Relateret: Begynderens komplette blogguide

Fordelene ved SEO

Der er flere fordele ved SEO. Dels får du en stabil og vedvarende trafik, som ikke afhænger af eksterne faktorer, såsom annoncering. Dels er det langt billigere at drive SEO-kampagner, end det er at køre annoncer.

Ved SEO er der også større tillid til organiske resultater, hvilket betyder, at folk er mere tilbøjelige til at klikke på et organisk resultat end på en annonce. Desuden – hvis du kan fastholde brugerne på din side og få dem til at interagere med indholdet – så vil det have en positiv effekt på din placering i søgemaskinerne. Det er altså ikke nok bare at fokusere på tekniske aspekter af SEO – du skal også have fokus på on-page optimering og brugeroplevelsen for at skabe en succesfuld SEO-strategi.

Det er en sæt af teknikker og principper, der anvendes til at forbedre rangeringen af et website i søgemaskiner. Det kan virke som en stor jungle, men med en SEO guide vil du være hjulpet godt på vej.

Flere artikler

Startup Magazine