Iværksætternes online magasin og blog
kunder_fra_helvede_udvalgt_billede
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email
Share on print

Kunder fra helvede #2

Kunder fra helvede-historierne er taget fra Clients from Hell-websiden, hvor du kan læse mange flere korte historier om forfærdelige kunder.

Har du din egen Kunder fra helvede-historie? Send den til Startup Magazine på:

[email protected]

(Læs også: Kunder fra helvede nr. 1)

Historie nr. 1

Kunde: Jeg ved godt, at jeg sagde, at jeg ville have det færdigt til på fredag, men jeg forventede faktisk, at det ville være færdigt i dag.

Mig: Det må du undskylde, jeg gør det færdigt hurtigst muligt og kontakter dig hurtigst muligt herefter.

Kunde: Tja, det er virkelig ubelejligt for mig, fordi jeg ville have det klart i dag. Helt ærligt, hvad har du overhovedet fået lavet siden sidst, jeg tjekkede i går.

Mig: Jeg lavede de ændringer, du bad mig om at lave.

Kunde: Nå, jeg ser ikke rigtig ingen forskel. Og hvad du end har lavet, så kunne det ikke have taget dig mere en et par minutter, så jeg kan virkelig ikke forstå, hvorfor du ikke kan have alt færdigt i dag. Men jeg går ud fra at du bare kan gøre det færdigt til på fredag. Jeg bliver bare nødt til at halvere dit honorar.

Historie nr. 2

Kunde: Der er nogen, der bruger mit navn, i Australien.

Mig: Det er også hans navn.

Kunde: Men han er en kulminearbejder! Han stiller mig i dårligt lys!

Mig: Øhm…

Kunde:  Kan du få ham til at skifte navn? Eller i det mindste slette ham fra
Google?

Historie nr. 3

Kunde: Hej! Har du lavet noget fremskridt på hjemmesiden?

Mig: Hvad?

Kunde: Hjemmesiden! Hvordan går det med det?

Mig: Jeg prøvede at kontakte dig angående flere detaljer og du svarede aldrig, ej heller aldrig betalte du mig for depositummet, jeg bad om. Det er første gang, jeg hører fra dig i seks måneder.

Kunde: Såeh, er du ikke begyndt på det endnu?

Historie nr. 4

Efter corona kom til, var jeg i gang med at onboarde en ny kunde. Da vi var ved at afslutte vores Zoom-opkald kunne jeg fornemme, at han på en eller anden måde forventede noget.

Mig: …var der noget andet?

Kunde: Har du andet at sige?

Mig: Jeg tror, jeg har det hele nu.

Han så skuffet ud.

Mig: Var der andet, du ville have MIG til at sige?

Kunde: Tja, jeg ved at det er svært at skaffe opgaver for de fleste i disse tider, så jeg tænkte, at du måske ville have lyst til at takke mig for opgaven.

Historie nr. 5

Kunde: Jeg vil gerne lave nogle ændringer.

Mig: Men du godkendte det her i går.

Kunde: Det var dengang. Det her er nu. Vær med  i nuet!

Historie nr. 6

Kunde: Så, for min hjemmeside vil jeg gerne have Google.

Mig: En Google hjemmeside?

Kunde: Nej, ligesom en hel Google.

Historie nr. 7

Kunde: Godmorgen!

Mig: Øh… Godmorgen? Hvad er der galt? Hvorfor ringer du så tidligt?

Kunde: Jeg læste en selvhjælpsbog for iværksættere og den foreslog, at man stod op kl. 5 og starte arbejdsdagen tidligt. Man kan lave en masse ting, før alle andre står op!

Mig: Ja, men jeg er ikke stået op endnu.

Kunde: Tja, jeg har brug for din hjælp nu.

Historie nr. 8

Kunde: Såeh, jeg kan ikke betale dig lige nu, men jeg kan give dig en gratis udgave af min bog om, hvordan man opnår succes med en virksomhed.

Mig: Hvis du ikke kan betale mig, er du så virkelig succesfuld?

Kunde: Vil du have bogen eller ej?

Det ville jeg ikke.

Historie nr. 9

Kunde: Er du lesbisk? Det havde jeg aldrig gættet.

Mig: (Tre sekunder fra at slås eller flygte)…Det er jeg. Hvad gjorde, at du ikke kunne gætte det?

Kunde: Tja, du har aldrig hatte på

WTF? Jeg blev ikke engang fornærmet, bare fuldstændig forvirret

Historie nr. 10

Jeg havde planer om at mødes med en kunde omkring slutfasen af en rebranding-opgave.

Hele tre gange aflyste han selv møderne, hvor han foreslog nye tider, som jeg accepterede. Han aflyste altid samme dag, som mødet skulle foregå.

Samme dag som det fjerde aftalte møde skulle foregå, fik jeg et opkald fra min søns skole, at han var syg og skulle hentes.

Mig: Hej, det må du meget undskylde, men min søn er syg og jeg kan ikke nå ud til mødet.

Kunde: Hvad? Efter vi har aflyst og udsat vores møde så mange gange? Det her er HØJST uprofessionelt!

Det var ikke mig, der aflyste alle de andre tre gange, dit røvhul. 

Facebook kommentarer

Flere artikler

Startup Magazine