flere_kunder_ditcrm

Flere nye kunder? JA TAK! 

Salg er sjovt og en af forudsætningerne for at du har en virksomhed. I begyndelsen kan det virke ubekvemt, hvis du ikke har prøvet salg før – men husk på at den passion du har for din virksomhed og produkter er den du skal have overført til kunderne.

Mit navn er Oggi Katic og jeg arbejder med teknisk salg i B2B segmentet til dagligt og det har jeg gjort i 12 år. Jeg har prøvet mange forskellige systemer i de jobs jeg har været i. Min store passion har altid været teknik og udvikling, hvilket gav mig mod på at udvikle et CRM system som kunne lette min hverdag og mange andres.

Da jeg havde erfaring med udvikling og kunne sammensætte et team af dygtige folk til projektet blev DITcrm en realitet i 2017. Min erfaring sagde, at mange systemer kunne så meget, men det basale blev hurtigt for tungt at arbejde med. Vores vision var at lave et nemt, sikkert og brugervenligt system og det lykkedes.

(Læs også: Growth hacking)

Sådan arbejder jeg med salg

Hvad gør du for at få nye og flere kunder? Jeg bruger CRM-systemet til at slå op i CVR for at se om der er nye virksomheder indenfor min branche. I CRM-systemet har jeg lavet udtræk på brancher, størrelse og geografi, fordi jeg nogenlunde ved hvordan min ideal størrelse på kunder er og så skal de ligge i mit distrikt.

Når jeg har hentet emnerne ind, kan jeg bruge systemet til at styre mine kontakter til kunden, mine møder med kunden og til at følge op på det, vi aftaler. Rent praktisk har jeg opsat en funktion i CRM-systemet, som giver mig besked hver gang der er en ny kunde indenfor min branche i mit geografiske område.

Kend dine kunder

Da jeg arbejder i EL-branchen, er relationer vigtige – hvis du ikke ved hvad kunden har brug for eller hvordan de arbejder, så er det svært at vejlede dem. Derfor er det vigtigt at lytte til kunden først og søge at forstå kundens forretning, inden jeg præsenterer min virksomhed.

Ofte er det svært at finde ret meget information om kunden online eller fra mit netværk, så derfor ringer jeg ganske enkelt til dem. Det er ikke for at få et salg, men for at høre, hvem de er. Jeg spørger hvilken slags virksomhed de er mht. projekter, hvor mange de er, hvad de forventer at have af opgaver i den nærmeste fremtid og hvilke kunder de gerne vil have ind. Det giver mig en forståelse for hvor jeg kan hjælpe. På den her måde kan jeg også høre hvilket tekniske løsninger de kender til og om der måske er nye produkter som jeg kan vejlede dem om. Men det vigtigste er at lytte og ikke forcere et salg.

Hvor får jeg ellers kunder fra?

Det er altid godt at kende nogen. Se om du har nogle i dit netværk som kender vedkommende, som du gerne vil handle med. Det er sociale medier gode til og nemt at finde. Hvis det er tilfældet så spørg dit netværk om de kan hjælpe dig. Husk at mennesker handler med mennesker så hvis du er i øjenhøjde med din kunde og kan tilbyde noget værdi til hans forretning så er du på rette vej.

Det er altid godt at kende nogen. Se om du har nogle i dit netværk som kender vedkommende, som du gerne vil handle med. Det er sociale medier gode til og nemt at finde. Hvis det er tilfældet så spørg dit netværk om de kan hjælpe dig. Husk at mennesker handler med mennesker så hvis du er i øjenhøjde med din kunde og kan tilbyde noget værdi til hans forretning, så er du på rette vej.

DITcrm

Find nye og flere kunder med DITcrm. Vi hjælper dig med at styre og finde flere kunder, så du kan få mere salg. Du kan finde nye kundeemner ind i systemet direkte fra CVR, på baggrund af branche, geografi og virksomhedsstørrelse.

DITcrm er beregnet til dig der sælger til B2B og/eller private. Vi har integration til Dinero, så du nemt kan hente dine kunder ind derfra. Det er nemt at planlægge dit salg, for DITcrm er intergreret med Outlook, så din kalender er spejlet og der er integration til Google Maps – det gør det nemt at planlægge eksempelvis salgsbesøg. Derudover er der aktivitetsstyring, så du kan følge op på dine kontakter og møder.

Så vi har gjort det nemt for dig at finde nye kunder og beholde dem du har.

Flere artikler

Startup Magazine

NYHEDSBREV

STARTUP MAGAZINE new logo white

TILMELD DIG VORES NYHEDSBREV OG MODTAG
NYT OM NYE ARTIKLER OG PRODUKTER