Iværksætternes online magasin og blog
sjove kunder
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on twitter
Share on email
Share on print

Sjove, så så sjove kunder!

Har du oplevet sjove kunder, der fik dig til at grine meget? Det har forhåbentligt de fleste oplevet.

Historierne er samlet fra forskellige kilder på internettet, primært BoredPanda, Customerthink og BuzzFeed.

Vi har her samlet 9 historier om sjove kunder.

Relateret: Dårlig kundeservice-historier

Vind i håret

Jeg var godt i gang med at sælge en flybillet til en ændre dame, der skulle ud at flyve for første gang i sit liv.

Mig: Foretrækker du et sæde ved et vindue eller på midtergangen?

Kunden: Åh, jeg tror, at jeg tager et sæde på midtergangen. Jeg har planer for at få mit hår ordnet, inden flyturen, og jeg vil ikke have at mit hår bliver ødelagt af vinden.

”Jeg ved, hvad du går igennem”

Jeg er en kassemedarbejder i en butik. Skanneren havde været problematisk hele dagen og kunne ikke indlæse mange af stregkoderne på varerne. Det tvang mig til at taste numrene manuelt. Hele dagen lyttede jeg til jokes om at varerne måtte så være gratis. Så meget at jeg holdt op med at nævne problemet med skanneren, men nogle lagde stadig mærke til problemet og lavede samme joke igen. Jeg var ved at være træt af det, men smilte stadig høfligt og grinte med hver gang.
En kunde kom frem også ville skanneren ikke indlæse endnu engang. Jeg prøvede et par gange, men endte med at taste numrene ind selv.

Kunden: Å åå, vil den ikke skanne?

Mig: Nej, jeg har haft problemer med skanneren hele dagen.

Kunden: Du ved, hvad det betyder, ikke?

Han kiggede på mig uden at trække en mine. Jeg begyndte at gøre mig klar til at grine høfligt igen.

Kunden: Det betyder, at jeg skal…

Han holdt op med at snakke og så ud til at jeg skulle færdiggøre sætningen. Jeg smilte udvendigt, men skreg indvendigt.

Mig: Få den gratis?

Kunden: Nej. Betale fuld pris på den, fordi tekniske problemer betyder ikke at jeg fortjener at får noget hverken gratis eller til nedsat pris.

Jeg kiggede på ham fuldstændig chokeret. Han stirrede tilbage på mig med et blankt ansigt. Men lige pludselig begyndte vi begge to at kluklo.

Kunden: Jeg har været kassemedarbejder før. Jeg ved, hvad du går igennem.

Mig: Tak! Du reddede min dag!

Fuglefangeren

Kunden: Hvor meget koster denne fugl?

Mig: Hr., hvordan fik du fuglen ud af buret? Den er låst.

Kunden: Jeg fik fat i den her lige udenfor mellem alle de fugle i havde udenfor.

Mig: De er ikke vores fugle!

Kunden: Hvad?

Mig: Hr., du har fanget en vild fugl. Men tillykke, for jeg kan ikke forestille mig at det var en nem opgave.

Cheeseburger uden ost

Mig: Hej, hvad kan jeg hjælpe dig med i dag?

Kunden: Jah, jeg vil gerne have en cheeseburger uden ost og pommes frites.

Mig: Okay, så du vil have en hamburger med pommes frites. Det bliver $7,4.

Kunden: Nej, nej, jeg vil ikke have en hamburger. Jeg vil have en cheeseburger uden ost!

Cheeseburgere, uanset om det er med ost eller uden ost, koster en dollar mere end hamburgere. Og en cheeseburger uden ost er bare en hamburger.

Mig: Så du vil gerne betale en ekstra dollar for en cheeseburger, men vil ikke have ost i?

Kunden: JA! Er det så svært at forstå?!

Mig: Nej, hr. Så en cheeseburger uden ost med pommes frites. Det bliver $8,54

Han så nu helt tilfreds ud.

Kunden: Det var meget bedre!

(Ud)veksling af ubehageligheder

Jeg arbejder i et vekslingskontor i New Zealand.

Mig: Hej! Hvad kan jeg gøre for at hjælpe dig?

Kunden: Ja, hej, min kære. Jeg skal bruge US dollars, tak… Jeg skal på familieferie i Italien og Frankrig.

Mig: Fru, du kan ikke bruge US dollars i de to lande. Italien og Frankrig bruger Euro.

Kunden: NEJ, NEJ, NEJ! De bruger US dollars; de fleste lande bruger US dollars. Det er det mest magtfulde penge i hele universet!

Mig: Fru, jeg kan forsikre dig om at US dollars ikke bliver brugt i de to lande. Du ender med at skulle veksle til Euro, når du når derhen.

Kunden: HVAD FANDEN VED DU OM PENGE I ANDRE LANDE?!

Mig: Fru, jeg arbejder i et vekslingskontor.

Kunden:

 Mig: Vil du have Euro?

Kunden: Nej, din kloge røv, giv mig US dollars ellers klager jeg til din chef!

Mig: Helt i orden, fru.

Giver hende US dollars, som hun skal bruge i Europa.

Kunden: Se, det var ikke så svært, vel?

Mig: Nej, fru, tak fordi du benytter dig af vores service.

Tre timer senere vendte hun tilbage med sin søn, der så ekstremt irriteret ud, og vekslede deres US dollars til Euro.

Brystvorteproblem

En mandlig kunde dukker op og viser mig en hanhunds mave.

Kunden: Hvad er disse bump på hans mave?

Mig: De er hans brystvorter.

Kunden: Jeg troede, du sagde, at han var en han!

Mig: Han er en han.

Kunden så helt forfærdet ud.

Kunden: Hvorfor har han så brystvorter?

Mig: Alle pattedyr har brystvorter. Har du ikke?

Kunden: Ja… Du må have ret.

Kunden blev så rød som aldrig før og gik med det samme. Det er faktisk ikke første gang det er sket.

Levende død

Mig: Tak, fordi du ringede til [virksomhed]. Jeg hedder [navn]. Hvad kan jeg hjælpe dig med?

Kunden: Ja, hej. Jeg ringer for at afmelde mit abonnement, fordi, ser du, min kone er ikke længere iblandt os. Jeg har ikke kunnet logge ind på min konto i flere måneder nu, fordi jeg selvfølgelig ikke har hendes log ind-info.

Mig: Oh, det kan jeg sagtens forstå. Jeg er ked af det. Lad mig finde kontoen for dig.

Pludselig kunne jeg høre en kvindes stemme i baggrunden.

Kvinden i baggrunden: Skat, hvor er bilnøglerne?

Kunden: Hold din kæft! Du skulle forestille dig at være død!

Kvinden i baggrunden: Hvad?!

Kunden lagde telefonen.

Var det kaffen, der ødelagde den?

Mig: Tak, fordi du ringede til [virksomhed]. Hvad kan jeg hjælpe dig med?

Kunden: Så, jeg spildte kaffe på min tastatur, så jeg lagde den på radiatoren og herefter vaskede jeg den i opvaskemaskinen og derefter tørrede den i tørretumbleren, men nu laver den sjove ting, når jeg taster på den. Tror du, at det var kaffen, der kunne have ødelagt den?

Jeg slukkede for min mikrofon i næsten et minut og grinte, mens kunden uddybede sin historie.

Mig: Ja, hr., det lyder til at din tastatur har fået fysiske skader og bliver nødt til at blive erstattet med en ny en nu.

Skal vi tælle om?

En kunde buldrer ind i restauranten, smider en pose med mad i på disken og begynder øjeblikkeligt at råbe ad mig.

Kunden: Jeg bestilte seks hamburgere og jeg fik kun…

Kunden begyndte at tage hamburgerne ud af posen en efter en, mens hun talte dem højt, så alle i restauranten kunne høre det.

Kunden: EN! TO! TRE! FIRE! FEM!

Hendes ansigt blev straks rød, da hun fandt ud af at hun tog fejl.

Kunden: …seks.

Hun skyndte sig at putte burgerne tilbage i posen og løb ud af restauranten med det samme.

Facebook kommentarer

Flere artikler

støttende_leder
Ole Kristiansen

Vær en støttende leder

En støttende leder i moderne virksomheder er altafgørende for medarbejdernes trivsel. Medarbejdere, der føler sig overset af ledelsen, er ikke optimalt for virksomheden. Manglende følelse

Læs artiklen »
Startup Magazine