Denne artikel er sponsoreret.
Kunne du godt tænke dig, at din virksomhed får mere ud af kold kanvassalg? Kold kanvas går i udgangspunktet ud på, at I ringer potentielle kunder op og aftaler møder og derigennem salg. Det kan for mange være svært at komme i gang med, og måske I står med følelsen af, at I altid bliver mødt af et nej tak, når I ringer nogle op – og sådan er det da også i rigtig mange tilfælde.
B2B-salg, hvor I har med salg til andre virksomheder at gøre, er noget, der kræver erfaring eller de rette teknikker. Der findes mange forskellige salgsteknikker, og når først man kender til dem og har sat sig grundigt ind i dem, bliver man også i stand til bedre at udnytte dem – og derigennem begynde at se, at salgsraterne går op, efterhånden som I får fat i flere og flere relevante virksomheder. Men hvordan bygger man sådan et salg op?
Vær præcis og forstå dine kunder
Når du skal sælge, er det vigtigt, at du fanger kundens opmærksomhed fra starten. Det handler altså om, at du får flettet ind i din samtale, hvad det er, kunden kan få ud af at vælge at handle med netop jer – og hvordan gør man det? Først og fremmest skal I have sat jer ind i de kundetyper, I ringer til – hvad er deres udfordringer, og hvordan kan I hjælpe med at løse dem?
Når I først har fået formuleret salgspitches, der sidder lige i skabet, er det med at få dem ført ud i livet. I skal forsøge at bruge jeres netværk, hvor I kan finde fælles forbindelser eller interesser, der kan danne grundlag for en samtale, som forhåbentlig på sigt kan føre til en handel. Sørg for at få udarbejdet analyser og brug de data, I har, så I kan ramme kunderne så præcist som muligt.
Relateret: Personligt salg | Offline marketing